Urodzony w 1901 r. Mieczysław Fogiel był w młodości kasjerem. Początek jego kariery przypomina hollywoodzki film – znany aktor Ludwik Sempoliński przypadkowo usłyszał śpiewającego w kościelnym chórze mężczyznę i namówił go na lekcje śpiewu. Przez dłuższy czas Fogg traktował muzykę jako zajęcie dodatkowe.
Przełomem okazał się rok 1928 i angaż do Chóru Dana, najsłynniejszej w Polsce grupy rewelersów. Występy w warszawskim teatrzyku Qui Pro Quo, epizody w filmach, recitale radiowe oraz zagraniczne tournée przyniosły piosenkarzowi sławę, spotęgowaną jeszcze licznymi wydawnictwami płytowymi. Określany przez (zazdrosnych?) kolegów jako „śpiewająca mrówka” Fogg nagrywał do 150 piosenek rocznie. Były wśród nich niezapomniane przeboje, takie jak nazywany tangiem samobójców szlagier Ta ostatnia niedziela, który sprzedał się w nakładzie ponad 100 tysięcy egzemplarzy płyt.
W programie:
ABC miłości, reż. Michał Waszyński, Polska 1935, 80 minut
Ada, to nie wypada!, reż. Konrad Tom, Polska 1936, 90 minut
Będzie lepiej, reż. Michał Waszyński, Polska 1936, 100 minut
Dwie Joasie, reż. Mieczysław Krawicz, Polska 1935, 90 minut
Fredek uszczęśliwia świat, reż. Zbigniew Ziembiński, Polska 1936, 90 minut
Jadzia, reż. Mieczysław Krawicz, Polska 1936, 92 minuty
Sportowiec mimo woli, reż. Mieczysław Krawicz, Polska 1939, 80 minut
Filmy pochodzą z projektu „Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece
Narodowej w Warszawie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach XI Priorytetu „Kultura i dziedzictwo kulturowe” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.