Trend Beacons

Czołówka

Tytuł oryg.:
Trend Beacons
Rodzaj:
Film
Kraj produkcji:
Islandia
Rok produkcji:
2014
Reżyseria:
Örn Marino Arnarson, Thorkell Hardarson
Czas trwania:
74 min.

Opis filmu

Żyjemy w czasach obsesji modą i designem, które – czy tego chcemy, czy nie – na każdym kroku wpływają na nasze życie i osobowość. Odczuwamy rosnącą potrzebę identyfikacji z trendami, a design staje się soczewką naszego oglądu świata. Przewidywanie trendów to obecnie jeden z kluczowych punktów nie tylko w przemyśle modowym. Film pokazuje, jak formułuje się trendy wykorzystywane potem przez projektantów, dyrektorów kreatywnych, stylistów i fotografów. Poznajemy, jak działa wielka machina specjalistów, którzy kreują modę na najbliższe lata. „Ravage” to pseudonim, pod którym kryje się dwóch słynnych artystów i designerów: Arnold van Geuns i Clemens Rameckers, ekspertów w dziedzinie mody męskiej, współtwórców serwisu Trend Union dla projektantów trendów. Christine Boland to jedna z wiodących projektantek trendów na świecie, określana mianem architektki mody i designu, która doradza największym światowym koncernom i organizacjom. Dzięki nim wnikamy w hermetyczny świat projektantów trendów przewidujących, co będzie modne na kilka lat do przodu. Praca, jaką wykonują, stanowi pomost pomiędzy teraźniejszością i przyszłością. Łączą kreatywne i abstrakcyjne myślenie ze strategiami biznesowymi. Bycie projektantem trendów wymaga patrzenia na świat holistycznie, a przede wszystkim głębokiej analizy otaczającej rzeczywistości i jej przyszłości. Trend to wypadkowa wielu kwestii: geopolitycznych, artystycznych, kulturowych, finansowych, a nawet sportowych. Określany na kilka lat do przodu ma istotny wpływ na strategie biznesowe. A zła decyzja może kosztować fortunę lub zakończyć się upadkiem firmy. Film przedstawia chronologię procesu pracy nad trendami. Obserwujemy, jak ważna jest w tym przypadku intuicja i wrażliwość, bo często nowy trend to po prostu nowatorski sposób wykorzystania czegoś, co już istnieje. Przede wszystkim jednak film stawia rudymentarne pytanie: czy nowe trendy są odpowiedzią na nasze potrzeby, czy raczej to nasze potrzeby są rezultatem nowo powstałych trendów?

Opis organizatora

Oceń film




Galeria