Sieci popołudnia

Czołówka

Tytuł oryg.:
Meshes of the Afternoon
Rodzaj:
Film fabularny
Kraj produkcji:
USA
Rok produkcji:
1943
Reżyseria:
Maya Deren, Alexander Hammid
Scenariusz:
Maya Deren
Operator:
Alexander Hammid
Obsada:
Alexander Hammid , Maya Deren
Czas trwania:
14 min.

Opis filmu

Film stworzony przez Mayę Deren we współpracy z jej mężem Alexandrem Hammidem jest jednym z kluczowych osiągnięć amerykańskiego kina awangardowego. „Sieci popołudnia” obok późniejszego filmu Mai Deren „Na stałym lądzie” („At Land”) uważa się za prototyp kina feministycznego. Seria onirycznych obrazów, wśród których wykorzystane zostały symbole: klucz, lustro i nóż, odczytywana jest jako proces kształtowania się kobiecej tożsamości. Przywołują one również wątki związane z samopoznaniem zmultiplikowanej postaci, w którą wciela się Maya Deren.

Na podstawie tekstu Andrzeja Pitrusa „Su Friedrich: anektowanie przestrzeni”, w: „Reżyserki kina. Tradycja i współczesność”, pod red. Małgorzaty Radkiewicz (2005)

-----

“Meshes of the Afternoon” is one of the most influential works in American experimental cinema. The central figure in “Meshes of the Afternoon”, played by Maya Deren, is attuned to her unconscious mind and caught in a web of dream events that spill over into reality. A work it has been identified as a key example of the "trance film," in which a protagonist appears in a dreamlike state, and where the camera conveys his or her subjective focus. “Meshes of the Afternoon” is considered as a prototype of feminist cinema.

Opis Millennium Dosc Against Gravity

Oceń film