Pachnąca i aromatyczna. Kawa! A gdzie przed wojną smakowała najlepiej? Oczywiście w Adrii i Ziemiańskiej. A jak wypadało ją pić? Naturalnie we frakach, marynarkach, sukniach z chiffonne velour i futrach.
W październiku Alfabet Retrokina zaprasza Państwa do kawiarni, na filiżankę doskonałej czarnej kawy – a wszystko w towarzystwie stukotu projektora, ciemnej sali kinowej i największych gwiazd srebrnego ekranu!
Filmy pochodzą z projektu „Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach XI Priorytetu „Kultura i dziedzictwo kulturowe” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
CZY LUCYNA TO DZIEWCZYNA. – Co się dzieje z kawą? – Parzy się. Czy filiżanka kawy pomoże zakochanej Lucynie w rozbudzeniu uczuć Stefana? Zabawna komedia omyłek, będąca również pierwszą rodzimą próbą rozbawienia publiczności zamianą płci w najlepszym, lubitschowskim stylu. W rolach głównych ulubieńcy publiczności – Jadwiga Smosarska i Eugeniusz Bodo.
WRZOS. – Dosyć tego uśmiechania. Daj mi kawy! Czy mocny, czarny napar uspokoi zazdrosną do szaleństwa kochankę Andrzeja, Celinę? Jeden z najbardziej wzruszających dramatów, na podstawie powieści Marii Rodziewiczówny. Historia miłosnego trójkąta i jednej, prawdziwej miłości z wybitnymi kreacjami Stanisławy Angel-Engelówny i Franciszka Brodniewicza.
ABC MIŁOŚCI. – No… ekonomia proszę pani… tak, Brazylia, kawa, prawda, kawę do morza. Dumping. Czy polityka Brazylii dotycząca eksportu kawy, wpłynie na polepszenie sytuacji bezrobotnej Helenki? Jeden z niewielu filmów ukazujący bezsprzecznie najpiękniejszą przedwojenną aktorkę Marię Bogdę w roli komediowej! W filmie, wspomaga ją dzielnie komik wszechczasów, Adolf Dymsza.
DOKTÓR MUREK. – Pół czarnej proszę. Pani pozwoli pół czarnej? Czy wizyta w kawiarni może zmienić całe życie? Nira, narzeczona Franciszka Murka to pierwszy zły duch na jego życiowej drodze. Niestety nie ostatni… Klasyczny dramat sensacyjny z doskonałym, wciągającym scenariuszem. W roli tytułowej, największy amant przedwojennych ekranów, Franciszek Brodniewicz.