Czołówka
- Tytuł oryg.:
- The Disappearance of My Mother
- Rodzaj:
- Film
- Kraj produkcji:
- Włochy, USA
- Rok produkcji:
- 2018
- Reżyseria:
- Beniamino Barrese
- Operator:
- Beniamino Barrese
- Czas trwania:
- 95 min.
Opis filmu
Benedetta Barzini to legendarna włoska modelka, okrzyknięta w 1966 roku przez „Harper’s Bazaar” jedną ze 100 najpiękniejszych kobiet świata. Była fotografowana przez Irvinga Penna i Richarda Avedona oraz związana z Fabryką Andy’ego Warhola. W 1965 roku jej twarz zdobiła pierwszą okładkę włoskiego „Vogue’a”. W 1973 roku rosnący niesmak do świata mody sprawił, że postanowiła go opuścić, aby promować feminizm i radykalną lewicę (wstąpiła do Partii Komunistycznej) oraz publicznie krytykować mizoginię przemysłu modowego. Niesmak do świata mody z czasem przerodził się u niej w poważny kryzys egzystencjalny.
Była modelka postanowiła zniknąć nie tylko ze świata mody, ale również ze świata materialnego. Zdecydowała się zamieszkać na bezludnej wyspie, bez karty kredytowej, konta bankowego, telefonu czy komputera. Zaniepokojony postawą 75-letniej matki syn postanowił nakręcić jej filmową biografię. Podążą za nią z kamerą, rejestrując jej życie codzienne i zawodowe. Widzimy jak śpi, gotuje, a także odwiedza Teatro Dal Verme w Mediolanie, gdzie burmistrz przyznaje jej nagrodę. Podglądamy, jak pracuje na wybiegu z osiemnastoletnimi modelkami podczas London Fashion Week, a także jak spotyka się z zaprzyjaźnioną modelką Lauren Hutton, z którą wspomina początki kariery. Proces kręcenia filmu zamienia się w bitwę pomiędzy matką i synem – upartą walkę, aby ocalić od zapomnienia buntowniczą i antykonformistyczną ikonę mody lat 60. XX wieku.
-----
Benedetta wants to disappear. An iconic fashion model in the 1960s, she became a muse to Warhol, Dali, Penn and Avedon. As a radical feminist in the 1970s, she fought for the rights and emancipation of women. But at the age of 75, she becomes fed up with all the roles that life has imposed upon her and decides to leave everything and everybody behind, to disappear in a place as far as possible from the world she knows. Hiding behind the camera, her son Beniamino witnesses her journey. Having filmed her since he was a child in spite of all her resistance, he now wants to make a film about her, to keep her close for as long as possible – or, at least, as long as his camera keeps running. The making of the film turns into a battle between mother and son, a stubborn fight to capture the ultimate image of Benedetta – the image of her liberation.
Opis Millennium Docs Against Gravity