Wydawnictwa
Kino Iluzjon rozszerza swoją ofertę! Oprócz niezapomnianych seansów filmowych, możecie Państwo skorzystać z naszej stacjonarnej sprzedaży płyt DVD i Blu-ray, płyt winylowych, płyt CD oraz książek. Zapraszamy do naszego kina, gdzie czeka wybór dzieł filmowych, muzycznych i literackich, które pomogą Państwu kontynuować przygodę z ulubionymi artystami i autorami.
W naszej sprzedaży znajdują się:
- Pola Negri. Bestia / The Polish Dancer 1917/1921 – 49,00 zł
„Bestia” to tragiczna historia miłosnego trójkąta. Pola, dziewczyna z prowincji, korzysta z pomocy zakochanego w niej Dmitriego i ucieka z domu. Trafia do wielkiego miasta, gdzie zostaje znaną tancerką i poznaje bogatego przedsiębiorcę Alexisa. Niebawem do miasta przyjeżdża szukający zemsty Dmitri… „Bestia” jest najstarszym i jedynym zachowanym filmem z udziałem Poli Negri, gwiazdy wytwórni Sfinks, z polskiego okresu jej kariery. Dzięki roli w „Bestii” aktorka została dostrzeżona za granicą i po zerwaniu kontraktu ze Sfinksem kontynuowała karierę w Niemczech. Tam nawiązała współpracę z cenionym reżyserem Ernstem Lubitschem, która otworzyła jej drzwi do Hollywood. Film przetrwał dzięki dystrybucji w USA i marketingowemu fortelowi nowojorskiego prawnika, który z polskiej „Bestii” zrobił amerykańską „The Polish Dancer”. Wszystkie polskie kopie filmu zaginęły lub zostały zniszczone w czasie wojny. Kopia „nitro” filmu zachowała się w Museum of Modern Art w Nowym Jorku. W latach 60. XX wieku trafiła do Polski i została przekazana Centralnemu Archiwum Filmowemu w Warszawie (obecnie FINA).
W 2017 roku, w stulecie premiery, Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny odrestaurowała film w rozdzielczości 4K. Muzykę do tej wersji skomponował Włodek Pawlik, kompozytor
i pianista, jedna z najważniejszych postaci polskiego jazzu. To kolekcjonerskie wydawnictwo zawiera polsko-angielską książkę z nowymi tekstami. Filmoznawca dr Łukasz Biskupski przybliża historię wytwórni Sfinks i współpracy Aleksandra Hertza z Polą Negri, kuratorka sekcji kina niemego w holenderskim EYE Filmmuseum Elif Rongen-Kaynakçi odkrywa tajniki sukcesu filmu, a filmograf FINA Grzegorz Rogowski odpowiada na pytanie, w jaki sposób „Bestia” stała się „The Polish Dancer”.
Film z planszami w języku angielskim i napisami w językach: polskim, niemieckim i francuskim.
- Halka – 49,00 zł
Piękna góralka Halka zakochuje się w bogatym szlachcicu Januszu i odtrąca adorującego ją górala Jontka. Wkrótce jednak przekonuje się, że miłosnym obietnicom panicza nie można wierzyć. Tak w skrócie przedstawia się fabuła jednej z najsłynniejszych polskich oper. „Halka” Konstantego Meglickiego jest jedną z trzech polskich przedwojennych adaptacji dzieła Stanisława Moniuszki. Film dotychczas nie był znany szerszej publiczności. Powraca
w wersji po rekonstrukcji cyfrowej wykonanej w rozdzielczości 4K. Oryginalna ścieżka dźwiękowa ocalała tylko we fragmentach. Jako że pierwotna wersja była niema, FINA prezentuje film w takiej właśnie postaci, z muzyką specjalnie skomponowaną na tę okazję przez Jerzego Rogiewicza. Wyjątkowy dodatek do wydawnictwa stanowią zremasteryzowane i opracowane fragmenty oryginalnej ścieżki dźwiękowej.
Oprócz tego na płytach można znaleźć: zwiastun do odrestaurowanej wersji filmu, wideo porównawcze „Przed rekonstrukcją i po rekonstrukcji” i impresje filmowe do wybranych fragmentów nagrań arii pochodzących z udźwiękowionej wersji „Halki” z 1932 roku. Wydawnictwo zawiera także polsko-angielską książkę z nowymi tekstami. Historyczka filmu dr hab. Iwona Sowińska przedstawia krótką historię filmowej opery i wyjaśnia, dlaczego nieme kino zainteresowało się operą. Muzykolog dr Grzegorz Zieziula pisze o zaletach i wadach przekładu opery na język kina. Filmograf FINA Michał Pieńkowski opowiada o przedwojennej ilustracji muzycznej, a kompozytor Jerzy Rogiewicz – o swojej pracy nad wersją współczesną.
Film z planszami w języku polskim i napisami w językach: angielskim, niemieckim i francuskim.
- Polonia Restituta 1918 – 1920 iSztandar Wolności – 49,00 zł
„Polonia Restituta 1918–1920” to dokumentalny film niemy, który powstał dla uczczenia obchodów 10-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Jest kompilacją materiałów archiwalnych uzupełnionych fabularyzowanymi scenami. Stanowi filmową kronikę wydarzeń, które przyczyniły się do odzyskania przez Polskę niepodległości oraz ukształtowania jej granic po latach zaborów. Film zawiera m.in. sceny wejścia armii niemieckiej do Warszawy, obrony Lwowa, przyłączenia Pomorza i Wilna do Polski, walk na Polesiu i Wołyniu czy Bitwy Warszawskiej, a także przedstawia sylwetki wybitnych postaci tamtego okresu, m.in. marszałka Józefa Piłsudskiego, Ignacego Jana Paderewskiego i generała Edwarda Rydza-Śmigłego. „Polonia Restituta” to także obraz życia na ziemiach polskich w początkach XX wieku. W 2018 roku film został wpisany na Polską Listę Krajową Programu UNESCO Pamięć Świata.
Film zrealizował, mający poparcie kręgów wojskowych, przedsiębiorca i nowicjusz w świecie kinematografii Józef Błeszyński. Zgodnie z umową, którą zawarł z Muzeum Wojska, na własny koszt dokonał skatalogowania i uporządkowania znajdującego się w muzeum materiału filmowego. W zamian za tę pracę otrzymał pozwolenie na wykonanie z niego niewielkiej części kontrnegatywów, z których miał przygotować film dokumentalny. Film z muzyką kompozytora związanego m.in. z Piwnicą Pod Baranami, Adriana Konarskiego.
„Sztandar wolności” to dźwiękowy film dokumentalny przedstawiający walkę o niepodległość Polski w latach 1905–1920 oraz odradzanie się państwa polskiego po I wojnie światowej. Jego głównym bohaterem jest Józef Piłsudski. Obraz powstał z materiałów filmowych z różnych lat zebranych i przygotowanych przez Falangę, największy w latach 30. XX wieku techniczny ośrodek produkcji filmowej w Polsce.
Wydawnictwo zawiera polsko-angielską książkę z nowymi tekstami. Historyk filmu dr hab. Mariusz Guzek opowiada o filmowcach w legionowych mundurach, filmograf Grzegorz Rogowski przybliża kulisy produkcji obu filmów, dr Elżbieta Wysocka i Katarzyna Balcerowska – prace nad rekonstrukcją cyfrową, Kamil Staszowski pisze o oryginalnej muzyce do „Sztandaru wolności”, a Adrian Konarski o pracach nad skomponowaniem współczesnej ilustracji muzycznej.
Filmy z planszami w języku polskim i napisami w języku angielskim.
- Szaleńcy - 49,00 zł
Rok 1914. Filipek traci posadę kipera i zaciąga się do tworzonych właśnie Legionów Polskich. W komisji poborowej poznaje Jerzego, który porzucił studia, by stanąć do walki. Bohaterowie rozpoczynają swój szlak bojowy. Wkrótce dołącza do nich ziemianin Kazik i od tej pory stają się nierozłączni. Na niesionych porywem patriotyzmu młodych „szaleńców” czekają chwile próby.
Udany debiut fabularny przyszłego twórcy „Zakazanych piosenek”, Leonarda Buczkowskiego, jest pierwszą polską superprodukcją.
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny przeprowadziła digitalizację zachowanych taśm łatwopalnych („nitro”) i rekonstrukcję cyfrową w rozdzielczości 4K. Muzykę do filmu stworzył Stephen Horne, jeden z najsłynniejszych współczesnych twórców muzyki do filmów niemych, we współpracy z Martinem Pyne’em.
Wydawnictwo zawiera polsko-angielską książkę z nowymi tekstami. Historyk filmu dr hab. Mariusz Guzek pisze o ekranowych reprezentacjach walk o niepodległość (1914–1918) i wojny o granice (1918–1921), filmoznawczyni Katarzyna Wajda – o wpływach amerykańskiego kina na „Szaleńców”, filmograf Grzegorz Rogowski o pracach nad superprodukcją, Stephen Horne i Martin Pyne o swojej kompozycji, a dr Elżbieta Wysocka o rekonstrukcji cyfrowej.
Film z planszami polskimi i napisami w języku angielskim.
- Biały ślad i Wiosna narciarzy – 49,00 zł
Film „Biały ślad” z 1932 roku w reżyserii Adama Krzeptowskiego pokazał nowe oblicze Zakopanego i Tatr. To świat pokrytych grubą warstwą śniegu tatrzańskich szczytów i przełęczy górskich, okiści na drzewach i trzaskającego mrozu w dolinach. To wreszcie przestrzeń zawodów narciarskich, skoków, biegów, karkołomnych szusów, eleganckich telemarków i krystianii. Wyjątkowości zimowych gór, według miłośników narciarstwa, nie da się bowiem porównać z innymi porami roku. Dla nich zima zawsze będzie najpiękniejsza. Dobry czas dla narciarzy to także wiosna! Wysokie słońca
i długi dzień sprzyjają wycieczkom i… opaleniźnie. To właśnie o tej porze roku traktuje krótkometrażowy film „Wiosna narciarzy” w reżyserii Adama Krzeptowskiego (1934).
„Biały ślad” to film wyjątkowy, przez ówczesną krytykę powitany jako zapowiedź przewrotu w polskiej kinematografii. Rzeczywiście, pod niemal każdym względem wyróżniał się na tle polskiej produkcji filmowej lat międzywojennych. Został zrealizowany własnym sumptem i własnymi siłami przez jedną osobę, bez wsparcia wytwórni filmowej, bez hali zdjęciowej (niemal wszystkie sceny zostały nakręcone w plenerze) i co najważniejsze bez udziału gwiazd aktorskich. „Biały ślad” to pierwszy polski film fabularny, który reprezentował Polskę na ważnym międzynarodowym festiwalu. Wprawdzie już wcześniej niektóre polskie filmy były wyświetlane za granicą, ale to „Biały ślad” przeszedł do historii jako film, który swoją prapremierę miał podczas pierwszego festiwalu w Wenecji, w roku 1932.
„Wiosna narciarzy” w humorystyczny sposób obrazuje sportowy podbój Tatr, a w dokumentalnych ujęciach widać sportowców z tamtych lat – braci Marusarzy i skoczka Bronisława Czecha. Ważną rolę w filmie pełni muzyka skomponowana przez Władysława Bugayskiego oraz dwie napisane przez niego piosenki wykonane przez popularny wówczas Chór Juranda.
Wydawnictwo zawiera polsko-angielską książkę z nowymi tekstami. Wojciech Szatkowski z Muzeum Tatrzańskiego pisze o narciarstwie w Zakopanem w okresie międzywojennym, filmoznawczyni Paulina Haratyk umieszcza filmy w kontekście kina amatorskiego epoki, filmograf Michał Pieńkowski o produkcji obu filmów, a wspólnie z Jakubem Stadnikiem i Adamem Raczyńskim – o restauracji cyfrowej.
Filmy z planszami polskimi i napisami w języku angielskim.
PŁYTY DVD:
- Polska Szkoła Dokumentu: Bogdan Dziworski – 36,00 zł
Dwupłytowe wydawnictwo DVD zawierające 11 najważniejszych filmów Bogdana Dziworskiego, reżysera, fotografika, operatora filmowego
i wykładowcy. Wśród nich m.in.: „Krzyż i topór”, „Hokej”, „Kilka opowieści
o człowieku”, „Fechmistrz”. Wydawnictwo zawiera polsko-angielską książkę. Filmy z napisami w językach: angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim.
- Polska Szkoła Dokumentu: Andrzej Titkow – 36,00 zł
Wydawnictwo Andrzej Titkow. Polska Szkoła Dokumentu to dwie płyty DVD zawierające wybór filmów reżysera. Wśród nich jeden szczególny z 1988 roku „Daj mi to”, którego bohaterowie są uczestnikami psychoterapii prowadzonej przez Wojciecha Eichelbergera. Przed kamerą ujawniają się osobiste emocje narastające i eksplodujące, cierpienia niekochanych, źle kochanych, nie umiejących kochać. Wydawnictwo zawiera polsko-angielską książkę. Filmy z napisami w językach: angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim.
- Inny świat – 30,00 zł
„Inny świat” to kameralna opowieść o świecie, którego już nie ma. Danuta Szaflarska – wybitna polska aktorka filmowa i teatralna – jest narratorką
i przewodniczką po historii i kulturze, które ukształtowały ją jako człowieka. Oszczędna forma, zdjęcia Arthura Reinharta, utrzymane głównie w czarno-białej poetyce, przeplatane archiwaliami ze zbiorów aktorki, a także kadrami
z „Zakazanych piosenek”, „Skarbu”, „Pożegnania z Marią” czy „Pora umierać”, tworzą ramę dla pełnej dygresji, wspomnień i poczucia humoru opowieści, którą dzieli się bohaterka. Jej początkowe wycofanie i rezerwę z czasem zastępują coraz bardziej osobiste refleksje i zaangażowanie. Danuta Szaflarska znana była ze swojej skromności i niechęci do osobistych wyznań. W filmie „Inny świat” zaprasza widza do wysłuchania opowieści o ocalającej roli śmiechu, etosie aktora, o czasach okupacji, ekstremalnych przeżyciach w czasie wojny, o wolności i odwadze. Zamykające film wyznanie: „Nie trzeba grać, trzeba być” stanowi doskonałe określenie jej drogi nie tylko aktorskiej, ale i ludzkiej.
Wydawnictwo zawiera polsko-angielską książkę. Film z napisami w językach angielskim, francuskim, niemieckim, rosyjskim.
- Inny świat. 100 minut na sto lat – 40,00 zł
Biograficzny dokument o świecie, którego już nie ma. Danuta Szaflarska zmarła w lutym 2017 roku, kilka dni po swoich 102 urodzinach. Wybitna polska aktorka filmowa i teatralna jest tu narratorką i przewodniczką po historii i kulturze, która ukształtowała ją jako człowieka. Oszczędna forma
i zdjęcia Arthura Reinharta, utrzymane głównie w czarno-białej poetyce, są przeplatane archiwaliami ze zbiorów aktorki oraz kadrami z jej filmów,
w których zagrała. To pełna wspomnień, dygresji, ale też wypełniona humorem, wciągająca osobista opowieść, którą bohaterka dzieli się
z widzami. Czas trwania filmu symbolicznie nawiązuje do wieku aktorki.
Wydawnictwo zawiera polsko-angielską książkę. Film z napisami w językach angielskim, francuskim, niemieckim, rosyjskim.
LITERATURA:
- Agentka Lola i tajemnica znikających obrazów – 39,00 zł
W pewnym małym, spokojnym Miasteczku zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Mieszkańcom znikają obrazy, które do tej pory spokojnie wisiały na ścianach ich kolorowych i przytulnych domów. Niestety, Posterunkowy Ziółko nie poradzi sobie sam z zagadkowymi kradzieżami. Dlatego na pomoc przybywa agentka Lola – najskuteczniejsza detektywka w okolicy. Lola, w przeciwieństwie do mieszkańców Miasteczka, nie jest sympatyczna ani miła, ale za to ma nosa do trudnych spraw. Czy uda się jej znaleźć winnego całego zamieszania?
Książka zaprasza dzieci do wspólnej zabawy i do stawiania pytań. Dzieci mogą aktywnie uczestniczyć w rozwiązywaniu zadań, pomagając głównej bohaterce rozwikłać detektywistyczną zagadkę i stając się w ten sposób współautorami książki. W atrakcyjny, angażujący i nienachalny sposób przybliża młodym czytelnikom zagrożenia związane z zaniedbywaniem środowiska oraz sposoby na proekologiczne działania. Do publikacji dołączony został audiobook czytany przez Annę Cieślak.
- Wrzesień 1939 – filmowe teksty i konteksty – 29,00 zł
Praca zbiorowa pod redakcją prof. Barbary Gizy i prof. Tadeusza Lubelskiego poświęcona obrazom wojny obronnej 1939 roku w kinie i materiałach audiowizualnych. Książka porusza takie tematy jak projektowanie, dystrybucja i recepcja przedstawień filmowych autentycznych wydarzeń historycznych. Głównym punktem odniesienia są bogate i ciągle odkrywane materiały archiwalne poświęcone tematyce Września 1939, których obecność pozwala nam opisywać i omawiać historyczne wydarzenia w nowych kontekstach.
- Nostalgia, solidarność, (im)potencja – 42,00 zł
Przedstawiając wieloaspektową analizę około 200 europejskich filmów fabularnych, w których pojawiają się polscy imigranci w rolach pierwszo-
i drugoplanowych, autor książki „Nostalgia, solidarność, (im)potencja” śledzi zawiłe losy polskiej migracji na srebrnym ekranie na przestrzeni ponad stu lat. Krisa Van Heuckeloma interesują powiązania aspektów lokalnych
i globalnych, zmienność wizerunku emigrantów w czasie oraz możliwości usytuowania produkcji filmowej w perspektywie transnarodowej. Wśród kluczowych koncepcji wyznaczających główną oś tematyczną książki najważniejsze są europejskość i modernizacja. W wielu filmach postacie polskich migrantów są portretowane jako „bliscy Inni”, podobni ze względu na wspólne dziedzictwo kulturowe czy kolor skóry, ale jednocześnie różni, ponieważ zamieszkują obszar peryferyjny kojarzony z zacofaniem.
- Konteksty źródłowe w badaniach filmoznawczych – 29,00 zł
Praca zbiorowa pod redakcją naukową Barbary Gizy, Barbary Gierszewskiej i Moniki Bator. Książka poświęcona źródłom do badań nad historią filmu. Badacz czuje się często obezwładniony ich liczbą i ilością, perspektywą konieczności poświęcenia im setek godzin pracy, ale i zachęcony tajemnicą, często poznawaną całkiem przypadkowo, oraz niezwykłymi odkryciami, jakie obiecują źródła. Jaka jest dzisiaj ich rola? Jak można z nich korzystać? Jak są zbierane i opisywane? I jakie perspektywy badawcze stwarzają kolejnym pokoleniom badaczy? O tym między innymi piszą autorzy artykułów zamieszczonych w tej pracy.
- Stulecie pokolenia Kolumbów – 29,00 zł
Praca zbiorowa pod redakcją naukową Barbary Gizy poświęcona zagadnieniu funkcjonowania określenia „pokolenie Kolumbów” w polskiej kulturze. Tytuł nawiązuje do słynnej powieści Romana Bratnego „Kolumbowie rocznik 20” i stanowi – wywołaną przez symboliczną setną rocznicę przyjścia na świat tego pokolenia – próbę przyjrzenia się jego doświadczeniom, osiągnięciom i wpływowi na kulturę, ale także omówienia nieoczywistości, rozbieżności między wiedzą historyczną o tej formacji a jej samopostrzeganiem i nadaną kategorią kulturową. Opracowanie ma charakter interdyscyplinarny – wypowiadają się w nim historycy, filmoznawcy i badacze kultury, co tworzy wielość perspektyw i ujęć badawczych. Daje także wyraz przekonaniu, że mamy do czynienia z problemem ciągle prowokującym do naukowych powrotów, nowych opracowań i namysłów. Kolumbowie jako pokolenie – mimo upływu lat – nieustannie stanowią bowiem bardzo ważny element naszej zbiorowej tożsamości.
- Trzy dni zdjęciowe z Ireną Anders i Albinem Ossowskim – 29,00 zł
Książka jest zapisem trzech dni spędzonych w Londynie przez ekipę filmową w domu Ireny Anders – wdowy po generale Władysławie Andersie. Jej gościem jest Albin Ossowski. Zagrali parę narzeczonych w filmie „Wielka droga” (1946) w reżyserii Michała Waszyńskiego, opowiadającym historię
2 Korpusu – Armii Andersa. W ciągu tytułowych trzech dni oglądają na wideo „Wielka drogę”. Film wywołuje wspomnienia, przywoływane są postaci kolegów, przyjaciół, najbliższych, z którymi rozdzieliła ich wojna. Irena Anders i Albin Ossowski opowiadają historię swojego życia, swoją drogę do
2 Korpusu, emigracyjny los. Książkę wzbogaca kilkadziesiąt not biograficznych osób pojawiających w tekście oraz zdjęcia i fotosy z filmu: „Wielka droga”, filmu „Seans” w reż. Marii Dłużewskiej, z Archiwum Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego oraz z kolekcji prywatnych.
- Zjazd Filmowy w Wiśle 1949. Źródła, komentarze, opracowania – 59,00 zł
Pierwsza źródłowa monografia dotycząca socrealizmu w polskim kinie, zawierająca pełny stenogram tytułowego Zjazdu. Publikacja pod redakcją dr hab. Barbary Gizy i Adama Wyżyńskiego to krytyczne opracowanie stenogramu wydarzenia niezwykle istotnego dla polskiego kina pierwszej połowy lat 50. XX wieku.
Publikacja wprowadza czytelnika w ówczesną sytuację polityczną Polski, przedstawia założenia socrealizmu i jego wpływ na polityczny charakter Zjazdu, ukazuje genezę oraz pierwsze przejawy socrealizmu w Polsce, a także znaczenie Zjazdu dla historii polskiego kina. Książka zawiera również dokumenty związane ze Zjazdem, takie jak program, kalendarz projekcji, zaproszenia, listę obecności, zdjęcia, kadry filmowe, artykuły prasowe, przykłady filmów z ocenzurowanymi scenami oraz noty biograficzne uczestników.
- Archiwa we współczesnych badaniach filmoznawczych – 29,00 zł
Praca zbiorowa pod redakcją prof. Barbary Gizy, prof. Piotra Zwierzchowskiego i prof. Katarzyny Mąki-Malatyńskiej. Publikacja pokonferencyjna (konferencja odbyła się w FINA w 2017 roku), podejmująca temat roli archiwum we współczesnych badaniach filmoznawczych.
Zainteresowaniem badawczy, artystów i miłośników kina cieszą się obecnie nie tylko zbiory, lecz także zmiany w funkcjonowaniu tradycyjnych, zinstytucjonalizowanych archiwów, które szerzej otwarły swe podwoje, umożliwiając dostęp do dokumentów pisanych – świadectw kultury filmowej i filmów. Teksty zamieszczone w niniejszym tomie stanowią rodzaj przewodnika po filmowych archiwach, pozwalają zorientować się w formach i metodach ich przepracowywania i uniknąć wrażenia entropii w nieustannie przyrastających zbiorach.
- Mała Polska na wychodźstwie. „Wielka droga” Armii Andersa - 49 zł
Publikacja towarzyszyła repremierze zrekonstruowanego przez FINA filmu „Wielka droga” z 1946 roku.
Książka zawiera artykuły na temat samego filmu oraz historyczno-politycznego kontekstu w jakim powstawał, a także ciekawostki, anegdoty, objaśnienie pewnych aluzji czy dowcipów sytuacyjnych, dziś już dla większości nieczytelnych.
MUZYKA:
- Ryszard Wojciul United Orchestra „Zorza prześliczna wynika. Pieśni wielkanocne” CD – 34,00 zł
„Moim celem jest przedstawienie tradycyjnych polskich pieśni wielkanocnych w formie ze wszech miar współczesnej, a jednocześnie wyraźnie osadzonej w historii. Chcę pokazać tkwiący w nich wielki potencjał artystyczny – w pełni odpowiadający oczekiwaniem estetycznym i duchowym człowieka XXI wieku. Warstwa muzyczna moich interpretacji łączyć będzie estetykę muzyki klasycznej i tradycyjnej z elementami jazzu, pop czy rocka. W warstwie tekstowej pozostaniemy wierni oryginałom – śmiało wykorzystując brzmienie języka polskiego z epoki średniowiecza”. Ryszard Wojciul
- RGG Endorfina Black / Clear – 57,00
(płyta winylowa + CD)
Endorfina jest zapisem spontanicznego aktu improwizacji, powstałej tu i teraz, niepowtarzalnej energii, będącej kompilacją szeregu doświadczeń, jakie artyści RGG budowali przez dwie dekady swojej dotychczasowej drogi artystycznej. Nagranie odbyło się 10 października 2019 roku w ramach cyklu koncertowego Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego zatytułowanego „Fina na ucho”. Wydawnictwo płytowe, łączące w sobie unikatową kombinację nośników LP oraz CD jest wspólną inicjatywą artystów ze współwydawcami: FINA oraz VoiceMusic – jazzowym odłamem Music Corner Records.









