Dźwiękowe oblicze Święta Niemego Kina

02.04.2015

Można by rzec, że Święto Niemego Kina to wydarzenie „zmysłowe”. Będąc przeglądem filmów niemych z muzyką na żywo oferuje niepospolite wrażenia wzrokowe i słuchowe. I choć (niemo) wybrzmiewające z nazwy „kino” zdaje się dominować, wypadło by blado, gdyby nie muzyka.

Już pierwszym kawiarnianym projekcjom filmowym towarzyszyła muzyka wykonywana na pianinie przez tapera. Początkowo pełniła ona skromną rolę podkładu, nie uzurpującego sobie prawa do interpretacji obrazu wyświetlanego na ekranie. Z czasem urosła jednak w siłę, zaczęła pełnić coraz większą rolę, przenikać się zwinnie z obrazem, dźwięcznie ilustrować akcję na ekranie. Trudno nie zauważyć, że obecnie kino nieme przeżywa prawdziwy renesans. Na całym świecie reprezentujący przeróżne style muzycy występują w roli ilustratorów filmowych kadrów. 

Święto Niemego Kina to nie tylko gratka dla miłośników starego kina. To także uczta dla melomanów. Przez 11 lat trwania festiwalu interpretowaliśmy filmy na wiele sposobów: jazzowo, folkowo, klasycznie, a nawet rockowo. Nie stroniliśmy też od setów DJ’skich, ani występów kilkunastoosobowej orkiestry kameralnej pod batutą dyrygenta. Na iluzjonowej scenie (lub w orkiestrionie - fosie dla orkiestry, którą jako jedyne kino w Polsce posiadamy) występowali tacy twórcy jak: Maciej Maleńczuk, Urszula Dudziak, Stanisław Soyka, Leszek Możdżer, Aga Zaryan, Krzesimir Dębski, zespoły Kroke, Pogodno, Habakuk, The Washing Machine czy elektroniczny skład Mathplanete, a także artyści zagraniczni Antonio Coppola, Bethany Lancorin, Jordi Sabatem i wielu, wielu innych.

W tym roku również nie zabraknie muzycznych atrakcji. Zabrzmi jazz, folk i muzyka eksperymentalna. Usłyszymy m.in. saksofonistę Henryka Miśkiewicza i amerykańskiego trębacza – Michaela „Patchesa” Stewarta, pianistę Marcina Maseckiego, nowojorskiego perkusistę Seana Noonana, multiinstrumentalistę Marię Pomianowską oraz muzyków z Czech i Macedonii. Nowinką, choć z nieco innej kategorii będą pokazy japońskich filmów niemych z udziałem narratora kinowego, mistrza mowy - benshi (Kataoka Ichirō), który w czasie rzeczywistym opowie zdarzenia filmów („Bóg gromu” (1928), samurajskiego „Orochi” (1925) i slapstickowego „Rwetesu” (1935). 

23 – 26 kwietnia nadstawiajmy więc uszu.

 

 

CZWARTEK |  23.04.2015 |  godz. 19:30

Rezerwacja/zakup biletuPrzeznaczenie

muzyka: Henryk Miśkiewicz
 

Henryk Miśkiewicz saksofonista, kompozytor, aranżer. Absolwent Liceum Muzycznego we Wrocławiu i Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie. Przygodę z jazzem rozpoczął w wieku 14. lat zdobywając wyróżnienie na festiwalu Jazz nad Odrą we Wrocławiu. Uhonorowany nagrodami Fryderyków za płytę Lyrics (2002), jako Muzyk Roku (2004) oraz Jazzowy Artysta Roku (2013), otrzymał również nominacje do tej nagrody za wszystkie autorskie płyty (More Love, Kakaruka, Ja nie chcę spać, Altissimonica, Uniesienie oraz trzy kolejne płyty FULL DRIVE). Od lat  zwycięzca plebiscytu Jazz Top  magazynu „Jazz Forum”. Nagrodzony za całokształt pracy twórczej prestiżowymi nagrodami Mateusza (nagroda III Programu Polskiego Radia) oraz Oskarem Jazzowym (nagroda Stowarzyszenia Łódzkich Melomanów). Koncertował na wielu festiwalach w Europie. Grał z czołowymi polskimi muzykami jazzowymi (m.in. Ewa Bem, Jan  Ptaszyn  Wróblewski, Andrzej Jagodziński, Marek Napiórkowski). Koncertował również z Joe Lovano, Orkiestrą Paula Kuhna. W ramach projektu Anny Marii Jopek współpracował z Patem Methenym, Mino Cinelu. Ostatnio rozpoczął współpracę z amerykańskim  trębaczem Michaelem Patchesem Stewartem. Charakterystyczne brzmienie jego saksofonu można usłyszeć na wielu płytach gwiazd polskiej piosenki, ścieżkach muzyki filmowej, nagraniach telewizyjnych.

Skład zespołu:

Henryk Miśkiewicz – saksofon altowy, sopranowy oraz klarnet

Michael „Patches” Stewart – trąbka

Marek Napiórkowski – gitara elektryczna

Paweł Tomaszewski – fortepian oraz instrument klawiszowy

Michał Kapczuk – bas

Robert Luty – perkusja

 Henryk Miśkiewicz, fot. Wojciech Bilski

  

PIĄTEK | 24.04.2015 | godz. 18:30 

Rezerwacja/zakup biletuOrochi

muzyka: Maria Pomianowska
benshi: Kataoka Ichirō

Maria Pomianowska – doktor habilitowany sztuk muzycznych, multiinstrumentalistka, wokalistka, kompozytorka i pedagog. Profesor Akademii Muzycznej w Krakowie oraz dyrektor międzynarodowego festiwalu Skrzyżowanie Kultur. Od 1984 r. prowadzi studia nad unikalnymi technikami gry na instrumentach muzycznych pochodzących z Azji i Europy. W 1994 r., wspólnie z prof. Ewą Dahlig i lutnikiem Andrzejem Kuczkowskim, zrealizowała z sukcesem rekonstrukcję dwóch zaginionych staropolskich instrumentów smyczkowych: suki biłogajskiej i fideli płockiej. Od 30. lat koncertuje na całym świecie. Podczas pięcioletniego pobytu w Japonii artystka prezentowała w największych salach koncertowych polską muzykę ludową i klasyczną. Zrekonstruowane instrumenty wielokrotnie prezentowane były na dworze cesarskim Japonii. Komponowała utwory i koncertowała ze światowej sławy artystami: Yo Yo Ma, Borysem Griebienszczikowem, Gilem Goldsteinem, Gonzalo Rubelcabą, Ianem Gilanem, AMJ, Stanisławem Soyką. Artystka wydała 20 autorskich płyt, wiele z nich otrzymało międzynarodowe nagrody. W 2010 roku otworzyła pierwszą w Polsce specjalizację Ethno na Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 2011 roku wraz z muzykami arabskimi, pakistańskimi, senegalskimi, koreańskimi, chińskimi, japońskimi i indyjskimi tworzy w Azji i Afryce unikatowe programy, bazujące na muzyce ludowej z Mazowsza.

Ważniejsze odznaczenia i nagrody: Paszport Chopinowski, Medal Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Gloria Artis” (2010), Nagroda Marszałka Województwa Mazowieckiego (2011), Srebrny Krzyż Zasługi przyznany przez Prezydenta RP, nominacja do Nagrody im. C.K. Norwida (2014).

Skład zespołu:

Maria Pomianowska – fidele kolanowe, śpiew

Dima Gorelik – instrumenty szarpane, bębny

Paweł Betley – flety
 

Dima Gorelik
Urodził się na Ukrainie, skąd wyemigrował z rodzicami do Izraela. Swoją muzyczną edukację zapoczątkował u Shai Cohena, który wprowadził go w świat muzyki jazzowej. Studiując na akademii muzycznej Carmel Zvulun był uczniem Arnie Lawrence'a. Jego pierwszy własny projekt muzyczny Anno Domini zaowocował nagraniem trzech płyt. Następnie nagrał album „Fluctuation”, współpracując ze swoim długoletnim przyjacielem, Noamem Elronem. W roku 2010 Dima został zaproszony do Polski do wzięcia udziału w projekcie Krzysztofa Kobylińskiego. Jednocześnie zaczął grywać z Joachimem Menclem i Bradem Terry, wtedy także poznał swojego obecnego przyjaciela Vladiswara Nadishanę. W 2011 roku w Berlinie Nadishana i Gorelik nagrali etno-jazzowy album „Asymmetric Beaty” z gościnnym udziałem Davida Kuckhermanna i Raphaela De Cocka. Obecnie, kiedy mieszka na stałe w Warszawie, współpracuje regularnie z takimi artystami, jak Maria Pomianowska, Joszko Broda, Mohammad Rassouli i inni.

Paweł Betley w 1988 r. ukończył Akademię Muzyczną na Wydziale Instrumentów Orkiestrowych ze specjalnością: flet. Do 1992 r. pracował w Polskiej Orkiestrze Radiowej w Warszawie. Potem założył własne studio nagrań. W swoim  dorobku ma kompozycje muzyczne do kilku tysięcy reklam radiowych i telewizyjnych, kilkaset piosenek, muzykę do kilkunastu spektakli teatralnych i teatru TV. Obecnie zajmuje się dźwiękiem w filmie, muzyką do spektakli teatralnych, piosenkami, koncertuje wspólnie z Marią Pomianowską.

 

 Maria Pomianowska, Paweł Betley, Dima Gorelik

 

PIĄTEK | 24.04.2015 | godz. 21:30

Rezerwacja/zakup biletu Narodziny narodu

muzyka: Sean Noonan

Sean Noonan – nowojorski perkusista, kompozytor, aranżer, absolwent Berklee College of Music w Bostonie. Polscy fani znają jazzmana Seana Noonana z grupy Brewed by Noon oraz The Hub. W twórczości Seana można dosłuchać się silnych wpływów zarówno eksperymentalnego jazzu, jak
i muzyki współczesnej, hip-hopu, rocka i metalu. Eksperymentalny jazz zagrany z hardcore'ową mocą wciąga, a mnogość inspiracji i nieposkromione improwizacje zadziwiają finezją. Choć nie brakuje w nich momentów tanecznych, są również chwile wyciszenia. Muzyka Seana przemawia nie tylko do fanów nowoczesnego, nie znającego barier jazzu. Znajdą tu coś dla siebie fani punka, prog-rocka, psychodelii i world music, a także wszyscy zainteresowani ciągłym muzycznym poszukiwaniem i postmodernistyczną, multikulturową kombinacją rytmów, melodii, brzmień i inspiracji – tak charakterystyczną dla kosmopolitycznej sceny Nowego Jorku. Noonan wydał 17 płyt, nagrywając je z towarzyszeniem tak wybitnych muzyków, jak gitarzysta Marc Ribot, znany ze współpracy z Ornette Colemanem, basista Jamaaladeen Tacuma, gitarzysta Abdoulaye Diabate (m. in. grupa Salifa Keity) i Susan McKeown z Klezmatics. Współpracował również z takimi artystami, jak Jason Hwang, Kirk Knuffke, Mat Maneri, czy Momenta Quartet. Koncerty Seana Noonana to wielka energia, godna podziwu technika instrumentalna i działające na publiczność poczucie humoru.

Sean Noonan zaprosił do współpracy kwartet smyczkowy – polskich muzyków z bogatym międzynarodowym dorobkiem artystycznym; muzyków różnorodnych i niezależnych, wyłamujących się z kanonu muzyki klasycznej, a także prowadzących liczne autorskie projekty muzyczne.  Muzycy towarzyszyć będą Seanowi podczas trasy koncertowej promującej album Gambler’s Hand.

Skład zespołu:

Sean Noonan – muzyka, perkusja, narracja

Adam Roszkowski – skrzypce

Magdalena Małecka-Wippich – altówka

Jan Roszkowski – wiolonczela

 

Sean Noonan



 SOBOTA | 25.04.2015 | godz. 16:00

Rezerwacja/zakup biletuBracia Manaki – pionierzy kinematografii macedońskiej

muzyka: Blagoj i Bojan Marotov

Blagoj Marotov urodzony w Strumicy, w Macedonii, odkrył w sobie muzyczną pasję już w wieku 10. lat. W 1975 r. rozpoczął naukę w liceum muzycznym w Skopje. Następnie z wyróżnieniem ukończył studia w klasie kontrabasu u prof. V. Todevskiego. Jeszcze jako licealista brał udział w konkursach muzycznych w Macedonii i za granicą, zdobywając m.in. pierwsze miejsce w Lublanie i trzecie miejsce na największym konkursie dla młodych muzyków  SRFJ w Zagrzebiu w 1984 r. jako jedyny reprezentant Macedonii. Bardzo szybko pogłębiał swoją muzyczną wiedzę, a z każdym występem rozwijał się jako muzyk. Grał także w międzynarodowych młodzieżowych orkiestrach muzyki klasycznej. Brał także udział w warsztatach muzyki jazzowej. W 1983 r., jako uczeń II klasy średniej szkoły muzycznej, został stałym członkiem macedońskiej orkiestry filharmonicznej. Był liderem sekcji kontrabasu. W orkiestrze grał do roku 1996, obecnie wykłada w Państwowej Macedońskiej Szkole Muzycznej. Ostatnio wspólnie z synem Bojanem skomponował muzykę do niemego filmu „Bracia monarchii”  (Brothers of Monarchy). Muzyka ta została świetnie przyjęta na całym świecie, także w szerokich kręgach kulturowych.

Bojan Marotov – kontrabasista, syn Blagoja Marotova, jest jednym z młodszych artystów z kręgu muzyki klasycznej. Systematycznie koncertuje i bierze udział w konkursach muzycznych w kraju i Europie. W Skopje ukończył liceum muzyczne, następnie Akademię Muzyczną  w grupie prof. Borysa Romanova. Obecnie uczy nauki gry na pianinie w szkole podstawowej i liceum w Skopje.

 

SOBOTA | 25.04.2015 | godz. 18:00 

Rezerwacja/zakup biletuRwetes/Bóg gromu

muzyka: Wacław Zimpel
benshi: Kataoka Ichirō
 

Wacław Zimpel – absolwent  poznańskiej Akademii Muzycznej oraz Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze, klarnecista oraz kompozytor. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych kultur.  W swoich kompozycjach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji. Jest liderem polskiego zespołu Hera, polsko-niemieckiego Wacław Zimpel Quartet, hindusko-polskiej formacji Saagara, osadzonej w tradycji staroindyjskiej muzyki karnatyckiej oraz warszawskiego nonetu ToTu Orchestra. Współtworzy Resonance, orkiestrę Kena Vandermarka. Współpracuje również z: Hamidem Drakiem, Evanem Ziporynem, Joe McPhee, Mikołajem Trzaską, Michaelem Zerangiem, Klausem Kugelem, Christianem Ramondem, Ghiridarem Udupą, Stevem Swellem, Bobbym Few, Markiem Tokarem czy Perrym Robinsonem. Jest laureatem Nagrody Artystycznej Miasta Poznania i Medalu Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego. Był nominowany do Paszportu Polityki 2014.

Wacław Zimpel – klarnety, azjatyckie tradycyjne instrumenty dęte, syntezator analogowy

 Wacław Zimpel

 

 

 SOBOTA | 25.04.2015 | godz. 21:00  

Rezerwacja/zakup biletuGłupiec tu był

muzyka: Jerzy Małek

Jerzy Małek, trębacz jazzowy, kompozytor, aranżer, producent, wykładowca akademicki. Urodził się w Elblągu w 1978 roku, gdzie ukończył Liceum Muzyczne. Edukację muzyczną kontynuował na Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Piotra Wojtasika, którą zakończył w 2002 roku z wyróżnieniem i tytułem magistra sztuki.Jerzy Małek jest zdobywcą wielu nagród i wyróżnień, miedzy innymi Grand Prix Jazz Juniors 99‘ w Krakowie, indywidualnej na Jazz nad Odra 2000, specjalnego wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej Katowice 1999, „Klucza do Kariery” na Pomorskiej Jesieni Jazowej, 99‘ tytułu Nowa Nadzieja w ankiecie Jazz Top 2000 a także 2nd runner up“ na Międzynarodowych Zmaganiach Jazzowych w Szczecinie, w których brali udział muzycy z Europy i USA 2004. Od lat plasuje się w czołówce polskich trębaczy jazzowych obok Tomasza Stańki i Piotra Wojtasika. Najistotniejsza częścią działalności muzycznej trębacza jest aktywność koncertowa zarówno w charakterze sidemana jak i lidera.

Jerzy Małek współpracował z najznamienitszymi muzykami polskiej sceny jazzowej: Zbigniewem Wegehauptem, z którym nagrał dwie płyty; „Wege“ , „Tota“, Michałem Urbaniakiem (projekt Komeda, Urbanator), Zbigniewem Namysłowskim (big band, quintet, sekstet), Januszem Muniakiem, Januszem Skowronem, Tomaszem Szukalskim, Hanną Banaszak, Staszkiem Sojką, Erykiem Kulmem, Henrykiem Miśkiewiczem, Cezarym Konradem, Leszkiem Możdżerem, Marcinem Wasilewskim, Jarkiem Śmietaną, Andrzejem Jagodzińskim, Sławomirem Kurkiewiczem, Adamem Pierończykiem, Michałem Tokajem, Miką Urbaniak, Adamem Kowalewskim, Marcinem Maseckim i wieloma innymi. W ostatnich latach na stałe gra z kwartetem Wojciecha Karolaka, jest także stałym współpracownikiem projektów orkiestrowo-big-bandowych Krzysztofa Herdzina.Jerzy Małek grał także z międzynarodowymi gwiazdami muzycznymi, takimi jak: Gary Bartz, Billy Harper, Maria Schneider, Steve Logan, Dan Tepfer, Troy Miller, Eric Allen, Lucas Pino, Otto Williams, Ray Blue, Arild Andersen, Nigel Kennedy, Hans van Oosterhout, Ziw Rawitz.

Skład zespołu:

Jerzy Małek – trąbka, flugelhorn

Marek Tarnowski – akordeon, instrumenty klawiszowe

Wojtek Hartman – skrzypce

Wojtek Proniewicz – skrzypce

Karolina Matyas – altówka

Wojtek Dutkiewicz – wiolonczela

Kamil Sawicki – kontrabas

 

Jerzy Małek

 

 SOBOTA | 25.04.2015 | godz. 23:00

Rezerwacja/zakup biletuZemsta sumienia

muzyka: Soundz Good

Dwie rewelacyjne instrumentalistki, Magda CzwojdaMarta Zalewska tworzą zespół, jakiego nie było jeszcze na polskiej scenie muzycznej. Ich duet oparty na przyjaźni, muzycznych fascynacjach i profesjonalnym opanowaniu instrumentów sprawia, że mamy do czynienia z artystkami, które nie tylko tworzą na scenie znakomitą muzykę, ale też świetnie się przy tym bawią. A w dodatku swoją energią potrafią zarazić publiczność. W wersji koncertowej można było już je usłyszeć podczas wielu występów zespołu, między innymi na Festiwalu Blues nad Bobrem, Wrocławskim Festiwalu Gitarowym GITARA+ czy otwarciu 70. Tour de Pologne 2013 w miejscowości Trento we Włoszech. Warto wspomnieć też, że chociaż duet Magdy i Marty istnieje dopiero niecałe 2 lata, to dziewczyny wcale nie są debiutantkami. Artystki współpracowały już z wieloma gwiazdami polskiej piosenki, takimi jak Krystyna Prońko, Kayah czy Majka Jeżowska. Miały okazję pracować również z Waldemarem Malickim i Filharmonią Dowcipu, Tercetem czyli Kwartetem (Hanna Śleszyńska, Piotr Gąsowski, Robert Rozmus, Wojciech Kaleta) oraz zespołem Perfect.

Skład zespołu: 

Magdalena Czwojda – gitara akustyczna, elektryczna, banjo, instrument perkusyjne

Marta Zalewska – kontrabas, gitara basowa, mandolina, skrzypce, fidel, instrumenty perkusyjne, wokal

 Soundz Good

 

NIEDZIELA | 26.04.2015 | godz. 16:00 

Rezerwacja/zakup biletu Zestaw japońskich animacji dla dzieci

muzyka: Karolina Rec i Hubert Zemler

Karolina Rec – Wiolonczelistka, kompozytorka, muzykoterapeutka, absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku i Uniwersytetu Gdańskiego (psychologia), ukończyła staż muzykoterapeutyczny w Instytucie Psychiatrii i Neurologi w Warszawie. Obecna na scenie muzyki niezależnej od 8. lat. Chociaż otrzymała muzyczne wykształcenie i zgłębiała techniki gry flamenco na wiolonczeli, w swojej grze stara się łączyć osobisty język improwizacji, traktujący instrument niestandardowo, elementy eksperymentu i alternatywne podejście do melodii. Jest współautorką licznych wydawnictw płytowych, muzyki do kilkunastu spektakli teatralnych (m.in. Pionokia w Nowym Teatrze). Współpracowała m. in. z Girls Against Boys, Paulem Brody'm, Piotrem Kurkiem, Etamskim, Ścianką, Coldair i in. Niebawem ukaże się jej solowe wydawnictwo Resina, które jest owocem eksperymentów, łączących wiolonczelę i proste narzędzia elektroniczne.

Hubert Zemler – perkusista, kompozytor i improwizator, aktywny uczestnik warszawskiej sceny muzyki niezależnej i eksperymentalnej. W 2004 r. ukończył studia w klasie perkusji na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Przez lata zbierał doświadczenia ze skrajnie odległych muzycznych światów: od muzyki improwizowanej i eksperymentalnej przez muzykę współczesną i klasyczną po muzykę jazzową i etniczną. Ciągle poszukujący, konsekwentnie podążający swoją drogą, wytworzył własne, oryginalne brzmienie, poparte niespotykaną wrażliwością, pomysłowością i niebywałą techniką gry. 

Instrumentarium Huberta Zemlera stanowią wszelkiego rodzaju instrumenty perkusyjne, zarówno membranofony, jak i idiofony o określonej lub nieokreślonej wysokości dźwięku. Nierzadko sięga on również po różnego rodzaju obiekty, których pierwotnym przeznaczeniem nie zawsze był kontekst muzyczny. Czasem posiłkuje nietypowymi instrumentami klawiszowymi i syntezatorem analogowym. Instrumenty to m.in. balafon, tam-tam, kasziszi, frusta, surdo, fleksaton, guiro, raganella, ekpiri...

Skład zespołu:

Karolina Rec – wiolonczela, elektronika

Hubert Zemler – instrumenty perkusyjne

 

Karolina Rec i Hubert Zemler





NIEDZIELA | 26.04.2015 | godz. 19:00 

Rezerwacja/zakup biletuCyganie

muzyka: Martin Janíček i  Tomáš Procházka

Martin Janíčekabsolwent praskiej Akademii Sztuk Pięknych, artysta i reżyser dźwięku, rzeźbiarz oraz muzyk zgłębiający akustyczne właściwości różnych materiałów i przedmiotów. Projektant nowych instrumentów muzycznych. Większość jego prac cechują właściwości interaktywne,  w połączeniu ze skondensowaną, minimalistyczną formą. Janíček jest także członkiem organizacji Mamapapa, (stowarzyszenie zajmujące się m. in. designem dźwięku i światła, tzw. site-specific). W Czechach i poza granicami swojego kraju bierze czynny udział w wielu projektach, dotyczących chociażby niewykorzystywanych przestrzeni, problemów społecznych dotykających m.in. mniejszości narodowych i bezdomności.

Tomáš Procházka aka Federsel to związany z teatrem muzyk, improwizator, artysta dźwięku, performer. Członek znanego teatru HANDA GOTE z pogranicza teatru, tańca i sztuk wizualnych. Bierze również udział w projektach muzycznych: B4, Gurun Gurun, Radio Royal, solowo występuje jako Federsel. W swojej muzyce wykorzystuje nagrania terenowe, archeologię mediów, instrumenty elektroniczne i akustyczne oraz zestawy oparte przede wszystkim o elektronikę analogową. Na swoim blogu Endemit Archives stara się mapować lokalną niewidzialną scenę, aktywności anty-muzyczne oraz strictly-home-recording audio.

 

NIEDZIELA |  26.04.2015 | godz. 21:30

Rezerwacja/zakup biletuBezwstydnica

muzyka: Marcin Masecki

Marcin Masecki – pianista, kompozytor, absolwent prestiżowej Berklee College of Music w Bostonie, laureat wielu nagród, w tym pierwszego miejsca na Międzynarodowym Konkursie Pianistów Jazzowych w Moskwie 2005, oraz - z zespołem Alchemik - Grand Prix w konkursie Jazz Hoeilaart '98 w Brukseli. Prowadzi bądź jest członkiem niezwykle różnorodnej ilość projektów o szerokim zasięgu stylistycznym. Kreatywnie przekracza granice między poszczególnymi gatunkami oraz między tak zwaną sztuką wysoką i niską. Obecnie jest członkiem międzynarodowego zespołu rockowego PARISTETRIS, prowadzi sekstet jazzowy PROFESJONALIZM oraz 10-osobową orkiestrę dętą POLONEZY. Jest też dyrektorem artystycznym pierwszej edycji WOR-u – Warszawska Orkiestra Rozrywkowa. Współpracował z wieloma artystami, wśród których znaleźli się  Raphael  Rogiński, Tomasz  Stańko, Macio Moretti, Pink Freud, Muzykoterapia, Michał  Górczyński, Niewinni Czarodzieje, Piotr Orzechowski, Waglewski/Fisz/Emade, TAQ, Ziv Ravitz, Wacław Zimpel, Tomasz Pokrzywiński, Candelaria Saenz Valiente oraz Pictorial Czandi. W 2013 r. został uhonorowany dwiema nagrodami: Mateuszem (nagroda III Programu Polskiego Radia) oraz Paszportem Polityki w kategorii Muzyka Rozrywkowa.

 

Marcin Masecki


 

Szczegóły dotyczące programu Święta Niemego Kina znajdują się TUTAJ >>>

Ceny biletów:

Normalny – 25 zł

Ulgowy – 20 zł

 

Rezerwacje:

Kasa kina – 22 462 72 60; iluzjon.rezerwacje@fn.org.pl

Galeria